Followers

Sila Pilih Kategori Cerita Untuk Mendapatkan Lebih Banyak Cerita Mengikut Kategori :)

Saturday, August 27, 2011

Kisah Ayam Ditempeleng


ermmmm.... dulu, masa kecik2 dulu, jiran umah sebelah aku ader bela ayam jantan besau giler....ntahler, org panggil ayam Israel..aku tak taula naper..samada dia besar atau jahat macm israel.. (oooooopppssssss )... aku ngan ayam tu mmg musuh besarlah.... ngan adik beradik aku yg lain ayam tu tak kaco.... tapi kalau ngan aku jer ader je kejahatan ayam ni....ayam nih suka kejar dan patuk aku tiap kali aku nak pegi n balik dari mengaji al-Quran.(aku rasa ayam tu weng...mungkin ingat dirinya sekor angsa yang macho) .lainlah kalo dia patuk aku time aku nak pegi dangdut ker...main bowling ke...aku tak kisah.....eheheheheheh.... 


Hampir setiap harilah adegan kejar mengejar antara aku ngan ayam tu berlaku (ayam tu dengki kat aku rasanya)..kalau tuan dia ader, tepaksalah aku bersikap skempos (skema nak mampos)....giler siot...sampai berdarah kaki aku, mana aku tak berdendam ngan ayam tuh!

Satu hari yang damai, ntah macam mana aku ada kekuatan nak belasah ayam besau tu...masa tu aku baru nak pegi mengaji...kebetulan tuannya balik kampung........tibe2 nampak ayam giler tu datang kat aku, dengan sekuat tenaga aku tempeleng ayam tu ngan Rehal (Jenis pelastik punya)...tibe2 ayam tu tertiarap dan diam....pueh hati aku!..tapi tak rasa bersalah pulak sebab masa tu rasa macam hero..pegi mengaji macam biasa.... masa nak balik tu, ustazah aku adalah bg tazkirah sikit...intipatinya pasal tak bleh aniaya binatang...huhuhuhuhuh...masa tu tetibe je insaf...on da way balik umah berbakul2 aku doa agar ayam tu tak ape2....

Sampai kat tempat kejadian, hati dah lega sebab ayam dah takder (agaknya lepas koma jap tadi dah ok)...tibe2...KIOK!!!KIOKKKK!!!! tanpa sempat aku mempertahankan diri, ayam tu datang dari belakang dan patuk aku bertalu2......  nak tak nak, kenalah aku lari masuk umah ngadu kat mak.....heheheeehh (aku rasa ayam tu makin gile kot lepas aku tempeleng dia tadi)

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Popular Posts