Followers

Sila Pilih Kategori Cerita Untuk Mendapatkan Lebih Banyak Cerita Mengikut Kategori :)

Saturday, August 27, 2011

Kawanku


ku ade satu cerita…ni adalah kisah benar ye…tak tau la kelakar ke tak bagi korang, tp ia boleh wat perut aku kegelian bila teringatkisah ni..Kisah ni berlaku ms aku still study kt uum.. Aku ade dua org kwn, sorang ni jenis selamba, cool, yg sorang ni plak jenis gubra ckt..so, nkdijadikan cerita, aku n the geng, (4 orang) plan nk gi mkn angin (x kenyang pn)kt kuala perlis. Plan ni kiranya on the spot la org puteh ckp. Plan je, terus jln. Tp mslhnya kereta sewa (biasala student) sume da tak de sbb ujung minggu.So, aku tny la rumate aku, ade knl sape2 yg ade kereta yang bole sewa tak.Rumate aku pn bagi la number kwn die. Then aku pn book la kereta tu. 

Pastu timenk ambik kete tu, kejut la gak coz kete tu bkn kete kancil mcm kitorang biasa sewa, tp kete cerek (ape ke benda nama omputih ntah, lupe plak eja cmne). Kete tu ibarat org2 tua ckp, mati tak mau, idup plak segan. Tp oleh kerana semangat yg membara, kitorang pn teruskan jugak la plan tu.Wlupn ms tu kemalu** kitorang terserlah sbb bwk kete 2, semangat kitorang tetap membara nk gi k.Perlis. Korang bayangkan kete 2 cmne, bunyi ganas giler, pintu plak empat kali tutup baru nak rapat, alignment stereng asik lari je nk kena kejar.Masa nk gi tu, aku drive. 2 orang member aku tu kt blakang, sorang kt sebelah aku. Member aku yg sorang tu jenis suka baring dlm kete, da la die 2 panjang mcm galah. so mcm biasa la ari tu pn die baring kt blakang, member aku tepi die tu lak membebel je la sbb seat jd sempit coz kwn aku tu baring, da la kaki bagi kt die. 

Tgh2 member aku tu bebel, tb2 die menjerit dengan lantangnya. ms tu aku mls nk lyn kerenah 2 org tu, pastu tiga2 member aku menjerit. Aku pn dengan kerannya terus paling blakang…Ya Allah, rupanya kepala member aku tu terkeluar dari kete, pintu kete terbukak sendiri…korang bayangkan dengan badan die yg panjang, separuh kt dalam kete, sparuh kt lua tggu msa je nk tergolek…hehe..kete plak tgh laju bleh thn jugak la ms tu. nasib baik tgn die pegang pintu, mulut plak terjerit “tolong!! Aku tak nak mati lagi”.yg sorang lagi tu plak, bole je die jerit “masuk spital la ko kali ni!!!!”smbil tekup mata ngan tangan, tak tarik kwn aku tu masuk balik. Aku pn,berentikan kete kt tepi jln. Pas da tutup pintu, aku pn lock terus kete tkt kejadian sma lg blaku. 

Aku tgk kwn aku yg kepala tkeluar tu pucat giler, aku pn tny la, “ko ok ke??” die bole plak ckp, “kalo aku pergi td, hope korang ckp Arwah baek orangnya”. Haha, mmg giler kwn aku tu. Aku yg mendengarnya ternganga, wlupun xnk ternganga, tp ternganga gk



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Popular Posts